Využite zľavu 5% na všetky produkty BLANCO, FRANKE a SCHOCK. KÓD ⇢ ZLV5

Ako účinne ochrániť domácnosť pred Koronavírusom

Vírus môže žiť na povrchoch celé hodiny až dni, takže pravidelné čistenie a dezinfekcia sú počas tejto doby nevyhnutné.

Podľa najnovších dôkazov Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb sa vírus, ktorý spôsobuje COVID-19 sa šíri predovšetkým prostredníctvom úzkeho osobného kontaktu. Preto je dôležité obmedziť stretávanie, nedotýkať sa tváre a umývať si často a dobre ruky. Zatiaľ sa nenašli dôkazy o prenose vírusu z povrchu  na človeka, avšak vírus môže žiť na povrchoch celé hodiny až dni, takže pravidelné čistenie a dezinfekcia sú počas tejto doby nevyhnutné.

A čo dezinfekcia na ruky?

Ak nie sú k dispozícii mydlo a voda, môžete použiť dezinfekčný prostriedok na ruky obsahujúci najmenej 60% alkoholu. Ak sú však vaše ruky viditeľne znečistené, dezinfekčný prostriedok na ruky nebude účinný a odporúča sa umývanie rúk.

Ako účinne ochrániť domácnosť pred Koronavírusom

Aký je rozdiel medzi čistením a dezinfekciou

Dôležité je pamätať na to, že čistenie by malo byť na prvom mieste - ak je povrch znečistený, môžu sa baktérie skrývať pod špinou, čím sa dezinfekcia stáva menej účinnou. Čistenie odstraňuje nečistoty, špinu a pomáha znižovať počet baktérií. Dezinfekcia v skutočnosti ničí mikróby na povrchoch pomocou chemikálií, čo pomáha znižovať riziko šírenia infekcie.

1. Používajte správne produkty a postupujte podľa pokynov

Pokiaľ ide o čistenie, bežný saponát a voda sú všetko, čo potrebujete. Ale v druhom kroku dezinfekcie je dôležité použiť správny produkt. Máte vo vašich skriniach prostriedky na báze alkoholu alebo bielidlo/savo/? Sú účinné aj v boji proti vírusu COVID-19. Ak sú povrchy znečistené, najprv ich očistite saponátom a vodou. Na prípravu roztoku bielidla zmiešajte 5 polievkových lyžíc (⅓ šálky) bielidla na 5 litrov vody alebo 4 čajové lyžičky bielidla na liter vody. Nikdy nemiešajte domáce bielidlo s amoniakom alebo inými čistiacimi prostriedkami.

Ak používate prostriedky s obsahom alkoholu, použite roztok obsahujúci najmenej 70% alkoholu. Skontrolujte dátumy spotreby a nepoužívajte výrobky, ktorých doba použiteľnosti uplynula, pretože nemusia byť účinné proti vírusu COVID-19. Postupujte podľa pokynov na štítku.

2. Zamerajte sa na povrchy, ktorých sa často dotýkame

Čistenie a dezinfekcia celého domu by bola zbytočná a neprimeraná. Namiesto toho sa zamerajte na povrchy, ktorých sa počas dňa často dotýkame. Medzi tieto oblasti patria kľučky, svetelné vypínače, stoly, diaľkové ovládače, úchytky, písacie stoly, toalety a umývadlá.

3. Spustite rutinu „Prišiel som domov“

Položte svoje veci na jedno miesto a venujte pozornosť tomu, čo ste so sebou nosili po celý deň. Medzi rizikové predmety patrí telefón, kľúče a slnečné okuliare. Umývajte si ruky 20 sekúnd, potom utrite osobné veci dezinfekčnou utierkou nechajte uschnúť. Pri čistení elektroniky udržiavajte tekutiny mimo otvorov, nikdy neponárajte zariadenia a dávajte pozor na displeje aby sa nepoškriabali.

4. Postarajte sa o bielizeň

Perte bielizeň pri čo najvyšších teplotách, ktoré vaše oblečenie a bielizeň zvládnu. Vyhýbajte sa vytriasaniu špinavého oblečenia a textílií, ktoré môže šíriť vírus vo vzduchu. A keď skončíte prácu so špinavým oblečením či uterákmi, umyte si ruky.

5. Ak je niekto je chorý, buďte zvlášť opatrný

Ak ochoriete vy alebo niekto vo vašom príbytku, budete musieť prijať viac preventívnych opatrení. Medzi najdôležitejšie bezpečnostné opatrenia patrí izolácia chorého vo vlastnej izbe a pokiaľ je to možné so samostatnou kúpeľňou. Takisto nezdieľanie osobných predmetov v domácnosti, manipulácia s bielizňou v ochranných rukaviciach (a následne umývanie rúk) a čistenie a dezinfekcia povrchov každý deň sú kľúčové pre prežitie tohto obdobia a minimalizovanie rizika nákazy.